11.09.2025    1 Bild

Google Presseinfo: 'AI Max for Search' ab sofort auch in Österreich

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Googles KI-gestützte Werbelösung "AI Max for Search" ist seit gestern Abend global und somit auch in Österreich verfügbar.

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Wien, 11. September, 2025 - Googles KI-gestützte Werbelösung "AI Max for Search" ist seit gestern Abend global und somit auch in Österreich verfügbar - siehe hier die aktuelle Ankündigung (auf Englisch); sowie der Blogpost auf Deutsch zum Start der Lösung im Mai diesen Jahres: Optimale Performance mit AI Max für Suchkampagnen.
 
More about AI Max for Search (in English): 
As we head into the holiday shopping season, consumer behavior is shifting. Impulse buys have dropped over the last year, and shoppers are increasingly turning to AI for assistance with their buying decisions. To help retailers meet these evolving demands, Google Ads is rolling out new features and AI tools designed to enhance campaign effectiveness.

All advertisers globally can now use AI Max for Search campaigns in beta, a one-click solution that brings the best of Google AI into your Search campaigns.

  • To respond to customers’ feedback asking for more flexibility and creative control to make smarter optimization decisions, marketers can now conduct one-click experiments to test AI Max. 

  • We’re also working on text guidelines to roll out later this fall, a new feature to help create even more brand-safe creative, steering Google AI to create high-performing text assets that meet your brand and business requirements.

In addition, we’re introducing powerful generative AI tools in English, Spanish, Dutch, French, German, Italian, Portuguese, and Japanese in Google Ads’ Asset Studio to help advertisers globally to enhance their entire creative workflow, from development to testing to delivery. Among other features advertisers will be able to:

  • Create lifestyle imagery: Turn standalone product shots into compelling lifestyle photography.

  • Transform images in bulk: Instantly change the setting or add objects to up to 100 photos at once.

  • Streamline feedback: Generate a unique, shareable link for any image, video, or text asset in Asset Studio, making it faster and simpler to get feedback from your teams.

For more information and to see the new features in action, please read our blog posts, Get greater control and smarter optimization with AI Max as it expands globally and Generate and scale creative assets with Google AI in Asset Studio.

Bei Fragen wenden Sie sich bitte an unsere PR-Agentur Skills | Team Farner unter 01-505 26 25-11 oder via google.presse@skills.at.

Mit freundlichen Grüßen
Wolfgang Fasching-Kapfenberger
Communications Manager B2B / Google Austria 

Über Google 
Google hat es sich zur Aufgabe gemacht, die Informationen der Welt zu organisieren und sie allgemein zugänglich und nutzbar zu machen. Dazu gehört es auch, künstliche Intelligenz ambitioniert, verantwortungsvoll und im Austausch mit anderen weiterzuentwickeln, so dass alle davon profitieren können. Google-Produkte wie Search, Maps, Gmail, Chrome, Gemini, Pixel-Smartphones und -Watches oder Plattformen wie YouTube spielen im täglichen Leben von Milliarden Menschen eine wichtige Rolle. In Österreich ist Google seit 2006 mit einem Büro in Wien vertreten und beschäftigt mehr als 70 Mitarbeitende. Gemeinsam mit lokalen Partnern arbeitet Google Austria an zahlreichen Digitalisierungsprojekten, etwa in den Bereichen Bildung, Handel, Infrastruktur, Klima- oder Datenschutz.  Google unterstützt  Unternehmen in Österreich bei ihrer digitalen Transformation, fördert Projekte im Bereich Digital Skills, kooperiert mit Start Ups und engagiert sich für Female Empowerment. Google ist eine Tochtergesellschaft von Alphabet Inc.

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